Zuurkoolsmootie

Zuurkoolsmoothie

Zuurkoolsmoothie kun je haast niet vergelijken met andere smoothies, of andere gerechten met zuurkool. Het is fris, en vanzelfsprekend sappig. Bovenmdien zit dit drankje boordevol vitaminen en mineralen.

Dat komt natuurlijk niet alleen door de rauwe zuurkool, maar ook door de vruchten die aan de smoothie worden toegevoegd. En dan kun je het eigenlijk niet zo gek bedenken of je kunt er wel een smoothie van maken.

In dit recept gebruiken we als vrucht een rijpe mango en 2 kiwi’s, maar je kunt bijvoorbeeld ook denken aan bananen, aan aardbeien, aan frambozen of aan avocado.

Recept Zuurkoolsmoothie

Zuurkoolsmoothie kun je haast niet vergelijken met andere smoothies, of andere gerechten met zuurkool. Het is fris, en vanzelfsprekend sappig. Bovenmdien zit dit drankje boordevol vitaminen en mineralen.

Gang Drinken
Keuken Nederlands
Keyword Zuurkool
Voorbereidingstijd 15 minuten
Totale Tijd 15 minuten
Geschikt voor 4 Personen
Calorieën 43 kcal

Ingrediënten

  • 250 Gram Zuurkool
  • 2 Kiwi's
  • 1 Mango
  • Gember naar smaak, of een beetje gembersiroop
  • 500 Milliliter Sinaasappelsap uit pak of vers geperst

Bereiding

  1. Dit is waarschijnlijk het makkelijkste recept dat op deze website te vinden is. Het enige dat je verder nog nodig hebt is een mesje en een blender of keukenmachine.

  2. Doe de zuurkool met vocht in de blender.

  3. Schil de mango en de kiwi's. Snij de vruchten in stukjes en doe de stukjes in de blender.

  4. Rasp wat gember naar smaak en doe dit in en blender. Je kunt ook gembersiroop toevoegen.

  5. Doe het sinaasappelsap in de blender en maal alle ingrediënten fijn.

Advertentie